Foto: Mette Hannibal

fredag den 4. november 2011

Nyt legetøj, træning uge 44

Pandelampen er fra sidste år, men uret (Garmin 610) er allervenligst udlånt af Kaiser Sport. Glæder mig til at prøve de forbedrede funktioner. Jeg håber det er lidt mere præcist end min gamle 405'er (som jo i det store hele er et godt ur, selv til eliteløberen) og touchskærmen skulle også være forbedret.
Pandelampen har allerede været i brug et par gange og den vil medføre at jeg løbe flere af mine km'er på blødt underlag, selv når det er mørkt.

Mandag:
Formiddag. 13 km i Utterslev Mose. Tempo 3.38. Puls gns. (150).

Tirsdag:
Morgen: 7,4 i 3.29 ved søerne. Puls gns. 151.
Eftermiddag: 9,3 km med Niels Grøn, tempo ca. 3.32

Onsdag:
Tur fra Fuglevad station, langs Mølleåen. 5,1 km opv, 2x3.30 min., 30 sek. pause., tempo ca. 3:10, meget kuperet! 5 km afjog.

Torsdag:
Morgen 7 km i 3.35
Eftermiddag: 10 km i 3.38 med Them og Niels Grøn ved søerne og Fælledparken, samt benstyrkeprogram.

6 kommentarer:

  1. Af ren nysgerrighed når nu du er begyndt at skrive puls - hvad er din makspuls?

    SvarSlet
  2. Hvem spørger? Jeg vil meget gerne svare på spørgsmål, men synes det er sjovest hvis jeg ved hvem jeg skriver til/med?

    SvarSlet
  3. Det forstår jeg egentlig godt Jakob :) Det var mig der skrev. Umiddelbart virker det til at være en ret lav puls ved et rimelig højt tempo men jeg kender jo heller ikke din maks puls.

    SvarSlet
  4. Hej Marcus.

    Ok, ja det er vel et godt argument for ikke at løbe alt for langsomt på sine ture. For hvis jeg løb meget langsommere hvor lav ville den så være!?
    Det er mange år siden jeg har lavet en decideret maks test, så jeg ved snart ikke hvad den er. Jeg vil tro den ligger omkring 185...

    SvarSlet
  5. Hey Hannibal.

    Nu har jeg været så heldig, så at sige, selv at have prøvet at løbe med Garmin 610.
    Hvad er din mening om uret?

    SvarSlet
  6. Hej David.

    Nu har jeg løbet med uret i et par uger og er generelt rigtig glad for det. Synes det er mere præcist end det gamle jeg havde, lige hvor meget mere kan jeg ikke sige.
    Den store fordel ved uret og den nye måde at navigere rundt på. Det gamle havde den der touch ring, som ikke fungerede hvis den blev bare lidt våd, det problem er fuldstændig væk.
    Derudover synes jeg at uret har de features det skal og som jeg har brug for som eliteløber, f.eks. omgangstider og mulighed for at indrette displayet som man selv synes.
    Synes også det er en fordel at det har vibration så man kan mærke når man tænder og slukker det. F.eks. når jeg stopper for rødt lys, skete det af og til, at jeg ikke opdagede at jeg ikke fik startet det gamle ur.

    SvarSlet