Foto: Mette Hannibal

mandag den 27. februar 2012

Uge 8 - Træning og Dm Inde

Mandag.
Morgen: 7,7 km i 3.29. Havde det egentlig ok og synes det gik bedre med forkølelse.

Eftermiddag: 10,1 km i 3.33. Var fuldstændig udmattet og det var en hård tur. Tak til Niels Grøn for at slæbe mig rundt! Benstyrke.

Tirsdag.
Morgen: 6,6 km i 3.34.

Eftermiddag: 4,2 km i 3.34, 2x1200m-3x1000m pause 3 min, tempo: 2:55, afjog 3,8 kmi 3.32. Løb de to 1200m i Fælledparken da det stadig var lyst nok. 1000m på den sædvanlige rundt om "den store" Fælledpark.

Onsdag.
Morgen: 7,5 km i 3.30.

Eftermiddag: 11,6 km i 3.36. Endnu en tur hvor jeg var helt udkørt. Det var stormvejr hvilket ikke ligefrem gjorde det sjovere...

Torsdag.
Morgen: 6,3 km i 3.33.

Eftermiddag: 4 km i 3.28, 3x2km i 2:55 pause 4 min, løb med Niels rundt om Fælledparken. Det er det hurtigste jeg har løbet på den rute, så det tegner jo godt. 4 km afjog  i 3.37.

Fredag.
Morgen: 7,6 km i 3.33

Eftermiddag: 8,5 km i 3.29.

Lørdag.
Morgen: 7,2 km i 3.34

Eftermiddag: 8 km i 3.31.

Søndag.
Morgen: 5,6 km i 3.32

Eftermiddag: DM Inde. Vandt i 8.06.08! Som tidligere skrevet en rigtig fed oplevelse! Løb i de nye Adidas Cadence, det var den fedeste fornemmelse at få dem på efter så lang tid uden pigsko (ca. 5 mdr. siden sidst).
Opv. 4km i 3.34, 3 km i 2:43 og 2,9 km i 4.21.



Ugens total:
124 km i 3.29

Kommentarer til ugen.
En uge der startede skidt med forkølelse, men sluttede rigtig godt med den gode tid til DM. Jeg havde spurgt min gamle træningskammerat og nuværende træner i KIF Mikkel Marker om han ville give mig mellemtider. Jeg troede næsten ikke mine egne ører da han blev ved med at sige 32-33 sek pr. omgang!

Jeg glæder mig som et lille barn til den næste tid. Det bliver kun lysere, varmere og dejligere at løbe og desuden er det nu kun en måned til at jeg tager med Sparta to uger til Portugal på træningslejr. 

6 kommentarer:

  1. Hvor i Portugal skal I hen?
    Endnu en gang tillykke med sejren - det blev den mest seværdige disciplin ved DM - hvert fald for mig! Imponerende og inspirerende!

    SvarSlet
  2. Hej Hoffa.
    Vi skal til Albufeira hvor Sparta har været de sidste par år. Du ved der hvor der var EM i cross for et par år siden. Overvejer du at tage derned også? Det kunne i hvert fald være både hyggeligt og godt træningsmæssigt!!

    Hilsen Jakob

    SvarSlet
  3. Hej Jakob. Hvad var overvejelsen for Adizero Candece og ikke Adizero Avanti? Tillykke i øvrigt - det tegner rigtig godt.

    SvarSlet
  4. Hej Morten.

    Jamen, jeg tænkte mest på at skåne benene så meget som muligt, og samtidig have en meget let sko på. Cadence har en lille smule mere mellemsål end Avanti og den stødabsorbering ville jeg gerne have. Den fungerede sindsygt godt, du kan glæde dig til at konkurrere i den!

    Håber det går godt med din træning?!?

    /Jakob

    SvarSlet
  5. Det går super med min træning.. Har aldrig tidligere været i så god form på nuværende tidspunkt af sæsonen som jeg er nu, og har nu rundet 10 uger med over 160 km (selvom det ikke siger dig noget ;) )

    Hvad forestiller du dig så at løbe i på banen til sommer. Jeg havde gode erfaringer med Avanti i sommers, og den løb du også selv i. Hedder det så Cadence nu til sommer?

    SvarSlet
  6. Har lige målt begge sko på min køkkenvægt. Den sagde ca. 190 gr. til Cadence og ca. 159 gr. til Avanti (begge med pigge). Så til de helt vigtige løb bliver det nok Avanti igen i år...

    Godt at høre din træning går godt, det bliver spændende at følge dig i år.

    SvarSlet