Foto: Mette Hannibal

søndag den 12. februar 2012

Træning Uge 6 - Ny Kaisersport hjemmeside!

Mandag.
Morgen: 8,6 km i 3.31

Eftermiddag: 11,2 km i 3.29

Tirsdag.
Morgen: 7,0 km i 3.32

Eftermiddag: 4,3 km i 3.29, 3x1500m 3 min pause, tempo 3.04, afjog 3,7 km i 3.35

Onsdag.
Morgen: 9,2 km i 3.33.

Eftermiddag: 10,5 km i 3.28 og benstyrke.

Torsdag.
Morgen: 6,7 km i 3.31

Eftermiddag: 4,3 km i 3.32, 15 min i 3.08, 3,8 km i 3.33. God tempotur med Niels Grøn. Vi løb ved Vangede Station, så der var ganske kuperet, derfor er tempoet ikke superhøjt.

Fredag.
Morgen: 8 km i 3.30. 

Eftermiddag: 11 km i 3.30.

Lørdag.
Formiddag: Opv 4,3 km i 3.28, 1x2km-3x1km 3 min pause. Tempo ca. 2:55. Afjog 4,3 km i 3.28.

Søndag.
Morgen: 8,5 km på bånd. Løb med 17,1 km/t (3.31) med 1%-hældning. Derefter benstyrke.

Eftermiddag: 8,8 km på bånd. Løb med samme tempo og hældning som om morgenen. 

Ugens total:
128,3

Kommentarer til ugen.
Søndag morgen lå der igen sne da vi vågnede, så jeg måtte udskyde morgenturen. Jeg er ved at være godt træt af vinteren, synes ligesom det er nok nu. Jeg tog ind i Spartahallen, hvor jeg fik en fin tur på et af de nyindkøbte bånd.
Det kan dog ikke tage glæden væk over den sidste tids træning. Denne uge er en af mine allerbedste uger nogensinde og generelt har de sidste 10 uger været den bedste træningsperiode jeg nogensinde har haft!

Og så har Kaiser Sport fået en ny hjemmeside. Forhåbentlig kan den bruges til at promovere deres sponsorløbere endnu mere og desuden er der både træningsprogrammer og vejledning til skosnøring. Så tjek den ud!

3 kommentarer:

  1. Hej Hanni...

    Flot at du kan holde tempo og øge km under de forhold vi har nu. Kan du mærke det på kroppen (scener, led osv.) at det er skiftet så meget i temperatur de sidste par uger? Starter du altid ud i dit gennemsnitstempo, eller har du startet lidt roligere ud her mens det har været koldt, og så øget undervejs?

    /Reedtz

    SvarSlet
  2. Hey Reedtz.

    Ja, da det var aller koldest kunne jeg klart mærke det i benene. Mest som en tunghed/træthed. Jeg tog ofte et par træningsbukser på udenpå vintertights'ne og det gjorde det mere udholdeligt, men ikke så rart at løbe med...

    Jeg starter ud lidt langsommere end mit gennemsnitstempo, det gør jeg også når det er vamere. Vel ca. 5-10 sek på de første km'er og så kan jeg mærke at kroppen bliver varm og så kommer tempoet ligesom af sig selv...

    Hvordan går det med skinnebenene?

    SvarSlet
  3. Desværre ikke så godt.. Har mulgivis fået noget som hedder Kompartmentsyndrom.:( så lige nu står den på cykling, cykling og atter cykling, og så en masse hård massage som kan være med til at afhjælpe det. Det kræver dog måske en operation, men håber det kan vente til efter sommersæsonen, selvom det vist ikke skulle være noget voldsomt omfattende.. Nu må vi se!

    SvarSlet