Foto: Mette Hannibal

søndag den 31. juli 2011

5000m i Gent

Lørdag aften var jeg til start i et rigtig godt 5000m løb i Belgiske Gent, lidt udenfor Bruxelles. Lad det være sagt med det samme, det gik ikke godt. Jeg havde skruet forventninger helt i vejret, på baggrund af gode intervaltider i sidste uge og et godt felt. Desværre havde jeg slet ikke benene da det kom til stykke lørdag aften. Jeg havde haft en let forkølelse tidligere på ugen, og følte egentlig at det var væk, men her søndag aften har jeg meget ondt i halsen og det er faktisk den eneste forklaring jeg kan finde på at det gik galt. Tiden blev 14.17...

Jeg holdt tempoet frem til 3 km (8.24), men gik derefter fuldstændig i stå. Jeg løb igen alene da jeg ikke kunne følge med feltet der løb 2.45 min/km. :-(

Det varer nok et stykke tid før jeg igen tager til et Flanders Cup stævne, det var ikke særlig godt arrangeret og det er mildt sagt ikke optimalt at løbet bliver 45 min forsinket. For løbere på mit niveau er de engelske BMC stævner det bedste jeg har prøvet.

Nu prøver jeg at se frem mod DM i weekenden og hvis jeg bliver frisk løber jeg nok både 1500m og 5000m. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar