Foto: Mette Hannibal

søndag den 24. juli 2011

Træning uge 29

Ugens overskrift er det gode intervalpas jeg fik løbet fredag aften. Det skulle egentlig have været torsdag aften, efter Tour De France, men valgte at udskyde det pga. dårligt vejr. Det øsregnede og blæste torsdag eftermiddag, og efter opvarmningen var jeg drivvåd og kold og ikke i stand til at løbe hurtigt. Jeg ville ikke risikere en forkølelse på nuværende tidspunkt, så i samråd med min træner udskød jeg dem til fredag.

Det blev et fedt pas på Østerbro Stadion med gode forhold. 6 x 1000m 5 min. pause, 2.43-2.39-2.40-2.42-2.40-2.38. Løb alene, men i pigsko, så alt i alt er jeg MEGET tilfreds.

Tirsdag eftermiddag løb jeg 5x4 min. i Dyrehaven. Her løb jeg mere på fornemmelsen end efter et decideret tempo, farten var mellem 3.00-3.05.

Søndag løb jeg 2x1200m-4x600m 3 min pause på Østerbro Stadion. Det blæste og øs-regnede, så motivationen var ikke i top. Desuden har jeg følt mig meget træt på lørdag og søndag, så enten er jeg ved at blive syg eller også er jeg træt efter fredagens meget hårde intervaller. Heldigvis havde Steen Walther valgt at træne med, så det hjalp da noget på hele oplevelsen. Tiderne blev nærmest et antiklimaks efter fredag. På 1200m var farten ca. 2.48, og 600m løb jeg på 1.35. Jeg var ikke på toppen og tror jeg har en forkølelse på vej.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med ugen. Især set i det perspektiv at jeg her i sommer læser matematik på Niels Brock Handelsskole. Det er 7 timer om dagen og der er virkelig fart på undervisningen (for at blive i løbersprog).
Jeg føler virkelig den gode form er ved at være der og jeg ser frem mod næste weekends konkurrence i Gent og DM på hjemmebane ugen efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar