Foto: Mette Hannibal

mandag den 27. juni 2011

Evaluering af uge 25

Det blev i alt til 114,1 km i 3.29 og to styrkepas. En rigtig god uge og jeg føler virkelig jeg er tilbage på rette spor og det føles som en den rigtig gode form er ved at nærme sig. Denne tid af året er helt fantastisk og det er derfor jeg er løber. Hurtige intervaller i pigsko på banen, og ben der føles som om de kan overkomme alt, er en fantastisk følelse og jeg nyder det i fulde drag.

De intensive pas så ud som følger:

Tirsdag: 5x1:45-1:45 30sek/3 min pause i Utterslev Mose. Fint pas, kan ikke bedømme tempo. Benene har det relativt godt ovenpå lørdagens 5000m løb.

Torsdag: 6x1000m 5 min pause på Østerbro Stadion. Snit 2:44. Samme snit som sidst jeg lavede dette pas. Der var det bare 5x1000 og den sidste i pigsko. I denne uge løb jeg alt i Adios. Det blæste en del på stadion og jeg er ret godt tilfreds med dette pas. Formen udvikler sig positivt og jeg begynder at se frem i mod mit næste (vigtige) løb. Det bliver d. 9 juli i Solihull lidt uden for Birmingham.
Søndag stod den på stafet DM i Skive med Spartas 4x1500m hold. Vi havde vundet de forgåede to år og ...

Lørdag: 5x4 min 3 min pause i Hellerup og Gentofte. Det blæste en del og synes jeg mødte hver eneste bakke i Gentofte og omegn, så det ikke vildt hurtigt. Farten var vel mellem 3.00 og 3.05.

Efter løbet søndag, lånte jeg Skives styrkerum, for at der ikke skulle gå for lang tid inden jeg får lavet styrke igen, også her gælder det om at komme ind i en god rytme.

Jeg har nu fået styr på min tur til Solihull den anden weekend i juli. Her gør jeg et forsøg på at løber under 14.00 på 5000m, det bliver mega spændende og jeg får hjertebanken bare af at tænke på det... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar