Foto: Mette Hannibal

mandag den 20. juni 2011

Som lovet kommer hermed en lidt mere udførlig beskrivelse af løbet lørdag.

Det blev på mange måder et løb der mindede meget om udtagelsesløbet og til dels også 5000m-løbet til sidste års DM. Forhåndsfavoritten fra Serbien rykkede efter en omgang om tog en fra Estland med. De havde 2.50 på første km og jeg samt et par stykker andre lå vel 15 meter efter. Langsomt lukkede jeg hullet med et par stykker på slæb og vi var vel samlet igen halvvejs i løbet.
Da Serberen fandt ud af at han ikke kunne sætte os af, gik der lidt taktik i løbet og der skete ikke vildt meget før den sidste km'er.
Tempoet blev langsomt skruet i vejren, jeg lå i tredje position og ventede... Med ca. 450m tilbage rykkede Serberen igen og nu var jeg den eneste der fulgte med. Nu var der alvor, scenariet mindede meget om Østerbro, hvor Thijs Nijhuis rykkede. Jeg fulgte med og i slutningen af sidste sving trykkede jeg alt jeg kunne og spurtede en herlig sejr på ca. 2 sek hjem til Danmark!


I det hele taget har det været et godt organiseret, alt startede til tiden og der var tjek på alting. Vi boede på et fint hotel, hvor Sara og jeg fik byttet os til at bo på samme værelse (tak til søster Maria, Simone Glad og Dagmar :-) Der har været godt stemning på holdet og vores trænere Niels-Kim Hjorth og Johnny Bagge hjalp os godt med hvad vi nu havde brug for.
Der var mange flotte præstationer og der er fedt at se atletik når jeg ikke selv er i aktion. Anna Olsson og jeg, blev valgt at holdlederne til at modtage holdets præmie, vi kom op i rampelyset og hilste på de fine herrer fra European Athletics, en sjov oplevelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar