Foto: Mette Hannibal

mandag den 13. juni 2011

12/6 Fed personlig rekord på 5000m!

Lørdag d. 11/6 deltog jeg i BMCs andet Grand Prix stævne i år, i Watford lidt uden for London. Jeg tog derover fredag sammen med Sara og vi mødtes med Andreas Bueno i Stansted lufthavn. Derfra tog vi bus og tog til Watford hvor vi var fremme ved hotellet kl. ca. 15.30.
Efter lidt afslapning løb vi en dejlig tur langs en hyggelig kanal, det er altid fedt at komme nye steder hen og endnu federe når der så er gode steder at løbe. Vi løb en hyggelig eftermiddagstur med Sara,alle i godt humør og med en følelse af at være klar til dagen efter...
Mens vi stod og strakte ud, ankom Nick Jensen og Jeppe Harboe til hotellet, da de var checket ind, spiste vi sammen aftensmad. Derefter op på værelset og se lidt film, inden det var sengetid.

Lørdag gik med en kort morgentur, en lille gåtur langs kanalen og ellers bare afslapning på hotelværelset. Det er utroligt hvor lidt man kan lave på sådan en dag, men det gælder jo om at spare kræfterne til det rigtige tidspunkt... Heldigvis var Sara med og det er hyggeligt og dejligt at vi kan tage på "løbetur" sammen, selvom hun ikke fik det resultat hun helt håbede på, synes jeg at hun gjorde det godt forholdene taget i betragtning (desværre ikke noget godt felt for hende).

Vi tog sammen ud på stadion, som ligger fint omkranset af høje træer og ligesom nede i en gryde så vinden forstyrrer mindst muligt. Temperaturen var vel ca. 14 gr. og en smule vind som dog tog af i løbet af aftenen.

Jeg havde kun drømt om at få så godt et løb som jeg fik. Det var aftenens sidste start og som sagt var vinden stort set helt væk, da vi løb. Fra  mine mange 1500m løb har jeg været vant til at det kan gå rigtig hurtigt i starten og det gjorde at jeg kom helt frem i feltet fra start af. Det var også planen at ligge helt fremme, men nogle gange ender man i et felt med folk der alt, alt for hårdt ud. Jeg kom til at ligge lige bag haren, der skulle holde 68 pr. omgang indtil 3km og måske mere...
Det var fremragende harearbejde der blev udført, første km i 2.50, 8.32 ved 3 km og jeg havde det stadig nogenlunde godt. Jeg følte mig meget ovenpå, helt hen til 3400m, og med 1600m til mål, kunne jeg godt "æde mig selv".
Jeg var så heldig at haren og tre andre var med på en god finish, og jeg kom i mål som nr. 3 i 14.09.28! Det er fantastisk når det hele går op i en højere enhed, og det giver mod på mere. Nu kan jeg slappe af og nyde det de næste par dage, inden jeg tager med landsholdet afsted i weekenden...

Jeg kan undre mig over hvordan man på DAFs hjemmeside vælger at prioritere sine nyheder. Her bliver der omtalt løb fra Göteborg, endda Buenos flotte 1500m tid til samme stævne som mig, er nævnt, men min 5000m er blevet overset. Det er simpelthen for ringe, det er ikke første gang det er sket og jeg er ret træt af at gøre opmærksom på mine egne resultater når andre atleter ikke skal gøre det samme. Det kan godt være at der bliver holdet mere øje med dem som er i Århus 1900, men det synes jeg er for ringe, især på en national side som dansk-atletik.dk!!

Resultatlisten kan ses her: http://britishmilersclub.com/bmcstorydisplay.aspx?storyid=632

Video fra løbet her: http://www.athleticos.org/coverage/238861-2011-BMC-Grand-Prix-Watford/video/496031-Mens-5000m-B

1 kommentar:

  1. Hej Hannibal.

    Supercool løbet!

    Pudsigt nok har jeg her til formiddag - inden jeg læste din dagbogsepistel - skrevet til DAF og efterlyst omtale af dit resultat; det er i øvrigt ikke første gang, jeg har gjort det. Håber snart de lærer det.

    SvarSlet