Foto: Mette Hannibal

søndag den 22. maj 2011

22/5 Evaluering af uge 20

Lad mig begynde med ugens afslutning. Var i dag søndag chauffør i speakerbilen til Copenhagen Marathon. Henrik Them speakede. Det er en hyggelig og faktisk meget fed måde at være en del af det store arrangement. Der er en helt speciel og inspirerende stemning til Copenhagen Marathon og hvert år når jeg ser alle løberne får jeg altid lyst til at prøve kræfter med distancen. Men det kommer nok ikke til at ske, ikke mens jeg er eliteløber i hvert fald. Selvom jeg sikkert kan løbe en udemærket tid (der er god sammenhæng mellem 1500m og marathon tider) er træningen op til ikke noget for mig. Jeg synes det sjoveste er at tage pigskoene på og løbe hurtige intervaller på stadion, lange ture er bare ikke mig.

Dette leder mig frem til ugens sidste og sjoveste intervalpas, som jeg løb lørdag aften med David Møller, der var på besøg i København for at stå i Nikes stand på marathonmessen, og som tidligere skrevet for at speake til Copenhagen Marathon. Vi løb om aftenen da der var Politikens Mini Marathon på Østerbro Stadion hele formiddagen og eftermiddagen.

Den stod på 3x1000m-3x600m-3x400m 3 min. pause hele vejen i gennem. Tiderne var fine, men ikke prangende. Det blæste dog en del på stadion så det har selvfølgelig lidt at sige. 2:50-2:50-2:47-1:36-1:34-1:37-61-61-59. Jeg havde tunge sko på de tre 1000m og den ene 600m. Derefter skiftede jeg til Adidas Adios lette konkurrencesko og løb resten i den. Det gælder om at begrænse brugen af lette sko så meget som muligt, for hjertet kan ikke mærke forskel (citat Henrik Larsen), om man løber de sekunder hurtigere, men det er bare så utrolig dejligt at mærke de lette sko og den fart de giver. 

Torsdag løb jeg 5x1:45-1:45 30sek/3min pause rundt om Bagsværd og Lyngby Sø. Havde gode ben og det var en dejligt pas i de fantastiske omgivelser. Nu kan jeg ikke regne med Garmin uret i den tætte skov, jeg har skrevet det ind med 2:52 i snit i træningsdagbogen.

Mandag, tirsdag og onsdag var jeg i Århus og fik trænet en del med Andreas Bueno. Vi løb 4x4 min 2-4-2 min. pause i Riisskov tirsdag formiddag. Det gik fint og det var fedt at løbe med Bueno, også selvom han løb fra mig på de sidste intervaller.

Den kommende uge byder på Europacup for klubhold med Sparta i Monto Gordo i Portugal. Her løber jeg 1500m, det er virkelig topklasse løbere jeg skal op imod, det bliver et rigtig spændende løb og forhåbentlig en rigtig hyggelig tur. Jeg glæder mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar