Foto: Mette Hannibal

søndag den 15. maj 2011

15/5 - Evaluering af uge 19

Jeg er egentlig godt tilfreds med den forgangne uge. Jeg fik løbet en god mængde, to konkurrencer i weekenden og det går bedre med min drilske m.piriformis.

Lørdag var der DT på Østerbro Stadion. Her løb jeg 1500m. Det endte med en andenplads, sejren gik til Morten Munkholm, der var ikke meget jeg kunne stille op mod ham. Han tog teten fra start og jeg hang på det bedste jeg kunne. Jeg kan godt mærke at jeg ikke har lavet særlig meget syretræning endnu og jeg kunne ikke rigtig skifte gear de spurten for alvor gik ind med 100m tilbage. Vi fik en ordentlig byge under opvarmningen og det kombineret med blæst gjorde at det faktisk var ret hårdt at løbe 3.54.9 som sluttiden blev. Den sidste del af opvarmningen foregik i Spartas hal, da det stod ned i stænger og jeg ville ikke blive alt for kold og våd inden løbet.
Ellers skal det nævnes at Jeppe Harboe (en ung lovende Spartaner), løb 14.33 på 5000m og det kvalificerede ham til U20 EM, det er godt at se at Sparta har den næste generation af mellem/langdistanceløbere klar, for jeg holder jo ikke for evigt...

Sparta vandt sikkert både for herrer og damer, så på den front blev missionen løst på bedste vis.

Søndag havde jeg fundet et motionsløb i Holbæk, på Holbæk Fælled hvor vi for nogle måneder siden løb DM i cross. Global Energi Løbet hed det, og der var gode pengepræmier. Selvom jeg havde forsøgt så godt jeg kunne at holde det hemmeligt, var der selvfølgelig andre der havde hørt om løbet og jeg fik det ikke helt for mig selv. Der var både 5 og 10 km, samt halvmarathon. 5 og 10 km startede samtidig og vi var faktisk en del gode løbere på startstregen der fulgtes ad de første 2 km. Af prominente navne kan nævnes, Henrik Them, Nick Jensen og Steen Aagaard Walter. Hos kvinderne deltog Maria Sig Møller, Anne Mette Aagaard Walter og min kæreste Sara Sig Møller.
Steen og Anne Mette havde valgt at løbe halvmarathon som de begge vandt ret sikkert. Henrik Them og Sara vandt 5km og jeg og Maria vandt 10km. Vi løb ganske langsomt i starten, 3.17 på første km, da ingen ville bruge for mange kræfter og det blæste mega meget endnu engang på og omkring Holbæk Fælled.
Samuel Lutabi fra Hvidovre havde også valgt at løbe 10 km, og han førte fra 2 til 6.5km. Her kom vi til en lang bakke og jeg fik sat ham af på vejen op. Herefter holdt jeg et godt tempo så jeg hele tiden holdt ham under pres og jeg fik den sejr jeg kom efter. Men jeg fik alligevel sved på panden, det var virkelig nogle hårde sidste km'er i strid modvind! Tiden blev 32.30, det er ikke imponerende, men det blæste en hel del på vejen hjem og en del bakker gjorde ruten ret hård. Det var et godt arrangement, hvor alt fungerede som det skulle, kunne nemt se hvor jeg skulle løbe hen hele tiden, så det var dejligt.

Altså en god uge hvor jeg fik løbet noget fart, tjente nogle penge på løb (det er ret sjældent vi kan det), desuden synes jeg det går bedre med min højre balle. Jeg var ellers noget nervøs for hvordan den ville reagere på weekenden, men det ser ud til at jeg snart kan kalde mig helt smertefri. Desuden går jeg ud fra at jeg til DT-runden, kvalificerede mig til Spartas europacuphold der skal til Monte Gordo d. 28 maj og deltage i A-gruppen. Det bliver en rigtig fed konkurrence.

2 kommentarer:

  1. Hej Jakob

    Jeg bemærker, at jeg ikke er et af de "prominente navne". Men jeg er egentlig tilfreds med at være en underdog fra Jylland, som indimellem slår de prominente Sparta-løbere :-)

    Mvh. Mikkel

    SvarSlet
  2. Hej Mikkel.
    Ja ok, som vinder af bl.a. Copenhagen Marathon og Marselisløbet og endda med en bedre pr end mig på 1500m, er du selvfølgelig i den kategori. Din tid var for i øvrigt slet ikke så ringe forholdene taget i betragtning...

    SvarSlet