Foto: Mette Hannibal

søndag den 21. august 2011

Powerade Halvmarathon!

Sparta arrangerede i dag Powerade ½-marathon. Jeg havde valgt at stille op i, på trods af at det ikke er en distance jeg normalt forbinder mig selv med (eller træner til), men der var for mange penge på spil til at lade være, og desuden synes jeg at det kunne være sjovt at prøve...  Måske kan det være med til at udvide mine mentale grænser for hvor lang en tur føles.

Det blev en virkelig fed oplevelse i det fantastiske sommervejr. Det var sjovt at prøve noget andet og at skulle drikke undervejs viste sig at være noget af en udfordring!

Steen Walther Aagaard og Ulrik Heitman var også til start. Steen lagde meget hårdt ud. Jeg troede næsten ikke mine egne øjne da han strøg af sted de første 400m. Jeg blev helt nervøs for at min tempofornemmelse var helt gal eller at han måske var i rigtig god form. Da vi rundede 1 km var Ulrik og jeg 30 m bagefter, og Steen havde så vidt jeg kunne se under 3 min på den første km. Jeg håbede at det ville koste ham, men jeg blev lidt i tvivl! Lige så stille begyndte jeg dog at hale ind på ham. Ulrik viste sig at være træt efter at have løbet DM 10.000m dagen før (et meget hårdt program!) og jeg, kom op til Steen ved ca. 7.5 km. Derefter løb vi sammen ca. 3 km. før jeg lige så stille begyndte at trække fra ham.  Efterhånden som tiden gik og vi rundede Kbh. centrum fornemmede jeg hvor det bar hen af og jeg følte mig godt løbende og kom ind i et godt flow.

Min tid blev 1:08:17, så den er jeg fint tilfreds med. Jeg løb mest for at se om jeg kunne vinde og prøve hvordan det føles at løbe så langt... 

Jeg tog en af mine Squeezy "gels" 10 min inden starten og Sara havde klogt rådgivet mig til at tage en ved væskedepoterne ved 9 og 16 km. Det gik rigtig godt med at få åbnet gelen og få den ned inden væskedepotet, men det var ikke helt nemt at drikke af et krus og løb. Det gik dog alligevel og det var rart at få et energiboost undervejs. Til næste gang (hvis der bliver en næste gang!?) vil jeg have min egen drikkeflaske stående ved depoterne med vand i, det tror jeg er noget lettere...

Alt i alt en rigtig god oplevelse og sjovt at være med til en så stor begivenhed på hjemmebane. Tiden var ikke så vigtig for mig, i det hele taget føler jeg mig ikke som marathonløber og jeg stiller helt sikkert ikke op til det kommende DM i halvmarathon...

Det var slutningen på en dejlig weekend, hvor Sara på flotteste vis vandt DM 10.000 i lørdags. I øvrigt efter en uge med hård træning, så meget flot af hende! Jeg beundrer at hun hun bare løber afsted fra start, hvilket for mig er den hårdeste måde at løbe på, og hun gør det tit. Endnu en DM titel til hende, det skal man huske at nyde og sætte pris på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar