Foto: Mette Hannibal

mandag den 29. august 2011

Marselisløbet

Søndag havde jeg valgt at prøve kræfter med Århus mest prestigefyldte motionsløb Marselisløbet. Det blev til en rigtig god dyst med Mikkel Kleis og Brian Lindberg. Tempoet var moderat i starten, Benjamin havde advaret mig om at være hurtigt ude da bakkerne på den sidste halvdel var grumme.
Jeg havde ikke ur på, så jeg har ikke km tiderne, men jeg vil tro vi har løbet omkring 3.00 pr km i starten. Efter ca. 6 km drejer man ind i skoven og herfra går det op og ned på vej tilbage mod Århus. Kleis og jeg lå side om side og skiftedes til at holde tempoet oppe (han gjorde det nok lidt mere end mig...). Jeg var ikke som sådan kommet for at løbe hurtigt, men synes alligevel det ville være lidt tamt bare at ligge bagved når nu jeg er i så god form som jeg er.

Ved omkring 8-9 km kommer den sidste rigtig hårde bakke og der satte jeg tempoet en tak i vejret, Kleis hang på hele vejen ned mod vandet i et rasende tempo. Ved omkring 10 km er der en lille stigning og der lavede jeg endnu et ryk hvorefter jeg fik et lille hul. Den sidste 1.5 km går lidt nedad og jeg holdt trykket så godt jeg kunne hele vejen til mål, jeg vandt med 9 sek, 37.02 og Kleis 37.11. En fed oplevelse og sjovt at prøve noget nyt.

Hvis jeg skal måle Marselisløbet i forhold til Eremitageløbet synes jeg E-løbet er hårdere. Bakkerne til E-løbet er ikke helt så stejle, men til gengæld er de (meget) længere og den afsluttende stigning er så sindssyg hård. Desuden er E-løbet 1.3 km længere, hvilket betyder en del i det regnskab. Med 20.000 deltager og mange tilskuere er E-løbet klart større i min verden.

112 km i 3.31 er en fin uge, dog uden så mange intensive km'er (12), men sådan er det når jeg konkurrerer meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar