Foto: Mette Hannibal

mandag den 28. marts 2011

Evaluering af uge 12 og DM 10km

Først de rene facts om den forløbne uge: 114,6 km i 3.29 heraf 21 intensive km'er. Derudover 2 benstyrke og et sprintpas. Der er ved at være rigtig god kvalitet på træningen og jeg håber at jeg kan få "lov" at træne de næste måneder uden skader. Akupunkturbehandlingen hos John Boel har virket over alle forventninger og ikke engang her dagen efter et hårdt 10km løb mærker jeg noget til hoften.


DM 10km
Det er aldrig sjovt at blive nr. 4. Det er nok den værste placering man kan få i et løb. Lige uden for præmieskamlen, det var surt. Der blev skumlet en del på Husumgade søndag eftermiddag, men sådan er løberlivet en gang i mellem...
30:09 er en fin tid, og med et hårdere udlæg er jeg under de 30 minutter på de 10 km. 10 sekunder efter Morten er godkendt, og det viser at formen er på vej den rigtige vej.
Ruten var god, og der var kun et sving der gav problemer. Vejen snævrede meget ind lige inden svinget, og det gav en del trængsel især de første 2-3 gange vi kom forbi. Blæsten mærkede jeg ikke meget til før den sidste omgang, da der ikke længere var nogen at ligge i læ af. Morten åbnede op med godt 2 km igen, jeg forsøgte at hænge på så godt jeg kunne, men var simpelthen ikke i stand til at holde hans ryg. De sidste 400m var rigtig rigtig lange for mig, jeg kunne nærmest ikke løbe ligeud da vi løb ind på stadion og jeg var chanceløs mod Jesper og Andreas i spurten.
Den afslutning (hvor Jesper slår Andreas som ellers er kendt for en god finish), viser at det i sådanne løb drejer sig om at have aerobt overskud til sidst, sådan vindes en spurt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar