Foto: Mette Hannibal

fredag den 17. december 2010

17/12

Evaluering af EM i cross:

I et perfekt vejr (ca. 18 gr.) og på en perfekt crossbane, var det en stor oplevelse at være med til EM i cross ved Acoteias på Algarvekysten. Jeg vil virkelig rose de portugisiske arrangører for at meget veludført arrangement hvor alt blev afviklet upåklageligt.

Jeg er godt tilfreds med den måde jeg disponerede mit løb på. Jeg løb tæt på det optimale i forhold til hvor jeg er rent formmæssigt. Rent placeringsmæssigt (nr. 45) er det af mine bedste resultater til dato, og kan absolut måle sig med min placering som nr. 25 til dette års E-Cup for klubhold. Jeg havde det hårdt undervejs, men under kontrol det meste af vejen, og havde overskud til at løbe en hurtigere sidste omgang end de forrige. Jeg lå lidt efter Jesper Faurschou det meste af vejen, han holdt et godt stabilt tempo.
Det var på flere måder en hård bane at løbe på. Underlaget var hårdt meget af vejen og derfor får man mange stød op igennem kroppen. Desuden var ruten krydret med en enkelt stor bakke og tre mindre bump som var med til at bryde rytmen. Jesper og jeg undgik nogle slagsmål i starten og fik placeret os i den bagerste del af feltet, men i kontakt med dem foran.
Jeg løb i mine Adidas Cadence med 9 mm pigge, det var et godt valg og jeg havde ingen problemer med at stå fast nogen steder.

Alt i alt en god afslutning på 2010. Den kommende uge bruger jeg på at komme mig, og derefter komme ind i den hårde vintertræning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar