Foto: Mette Hannibal

mandag den 27. august 2012

Dansk Mester!!

I går blev et af sæsonens allerstørste mål indfriet. Jeg blev dansk mester på 5000m!

Løbet blev som jeg havde håbet på. En taktisk affære indtil ca. 3600m (se evt. en god beskrivelse på www.dansk-atletik.dk).

Jeg havde på forhånd forberedt mig på at det ville blive et hårdt løb, da jeg forventede at de andre ville sætte et højt tempo. Men en kombination af en del vind og måske en smule trætte konkurrenter (?), gjorde at jeg kunne løbe sejren i hus. For mig var det en stor forløsning.

Foto: Mette Hannibal
Jeg var noget usikker på om jeg kunne matche Abdis udholdenhed og Michaels egentlig gode spurt og gode udholdenhed. Jeg var indstillet på at det kunne have endt med en sølv eller bronze. Men havde hele dagen en god fornemmelse og en fornemmelse af virkelig gerne at ville slutte af med et DM guld. Jeg ramte det helt rigtige spændingsniveau, dvs. en del "kildren" i maven, men uden det bliver et drænende pres.

Set i bagklogskabens lys, er jeg jo efterhånden meget rutineret i den slags afslutninger. Jeg har prøvet det mange gange til DM, til Europacup for klub- og landshold, så jeg ved præcis hvornår jeg skal gøre hvad. Rutine betyder også en del!

Med Saras flotte sejr, blev det en helt fantastisk dag, og vi var begge meget trætte og meget glade om aftenen. Sara og jeg har begge fundet et koncept der virker og det er fedt når alle de mange måneders hårde træning giver resultater! Jeg er meget taknemmelig for at have mødt Henrik Larsen og for at have lært så meget om træning.

Derudover får jeg nærmest ubetinget støtte af Kaiser Sport og Adidas, samt selvfølgelig af Danmarks bedste og største klub atletikklub Sparta. Det er jeg meget glad for.


Alle billeder herunder er taget af en meget dygtig fotograf (min mor Mette Hannibal)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar