Foto: Mette Hannibal

mandag den 28. maj 2012

Træning Uge 21 og E-Cup i Dubnica.

Sparta har de seneste år Målet for Spartas herrehold været "elevatortorhold" mellem a og b gruppen i den europæiske mesterholdsturnering. Der er en verden til forskel på niveauet i de to gruppen. I a gruppen har langt de fleste af holdene mindst en der har niveau til at komme til em eller bedre. Den russiske klub er stort set lig med det russiske landshold og vinder derfor oftest.

I år var vi i b-gruppen og skulle konkurrere med Maccabi Tel Aviv (Isr) og Franconville (Fra) om de to pladser i næste års a-gruppe.
Jeg skulle løbe 5000m, og på forhånd havde jeg set at min værste konkurrent var Cornelius Ndiwa, en keynaner fra den arrangerende klub Dubnica. Jeg havde bestemt mig til at hvis jeg følte mig frisk og godt løbende ville jeg forsøge at hænge på ham. Da han allerede havde løbet 800m og da jeg ikke vidste hvor god form han var i.
Desværre var jeg træt og tung i benene, da vi stod på startstregen og jeg valgte derfor at løbe efter andenpladsen. Det blev et ganske taktisk løb, da det var ret varmt (ca. 25 gr.) og det blæste også noget. Vi rundede 3 km i lige under 9 min. Det udviklede sig som i Odense, til en hurtig sidste omgang, den løb jeg på 59 sek og blev nr. 2 med ca. 1,5 sek ned til nr. 3.

Det blev en sikker andenplads til Spartas hold, som kom i hus via en solid holdpræstation. Det lover godt for fremtiden, da vi havde mange unge på holdet.
Hvis Sparta skal forblive i a-gruppen næste år, kræver det at vi får lukket de huller vi har på holdet. F.eks. mangler vi pt. en rigtig højdespringer, dog stor ros til Emil Strøm som uden at træne til det sprang 1.90...!

Træningsmæssigt blev det til en god uge, hvor jeg torsdag løb nogle lidt hurtigere intervaller (3x1km-3x600-3x400). Den samlede mængde en så småt på vej ned, så jeg kan være helt frisk til at løbe i Watford om to uger.

Den kommende uge byder på to rigtig hårde intevalpas, det bliver spændende at se hvad kroppen kan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar