Foto: Mette Hannibal

søndag den 13. februar 2011

13/2 - Evaluering af uge 6

Denne uge har mest af alt gået ud på at komme min ømhed i hoftebøjeren til livs. Ikke just hvad jeg havde håbet på da jeg planlagde træningslejr, men sådan er livet som atletikudøver en gang i mellem... Crossløbet i søndags hjalp selvfølgelig ikke på sagen, men her i slutningen af ugen er ømheden så meget på retur at jeg kan træne igennem fra den kommende uge. Forholdene hernede har ellers været helt fantastiske, og det har været ret frustrerende at være tvunget til at holde igen.
Det er blevet til 6 intensive km fordelt på lørdag søndag. Dvs. 3x3 min lørdag og 2x4.30 min søndag, for at teste "skaden" af. Det er heldigvis gået godt. De 95 km er ikke noget at være stolt af, men det ændrer sig forhåbentlig i den kommende periode.

Vi har talt om fordele og ulemper ved at være hernede på træningslejr. Sidste år var vi på Club La Santa. Ruterne er mere varierede her end på Lanzerote og crossbanen er også et stort plus. Vi bruger den næsten hver dag og det er fedt at kunne løbe intervallerne på blødt underlag.
Hvis man insisterer på blødt underlag hele tiden, er ingen af disse to steder optimale, men for mig, som er vant til at kværne asfalt, er det helt fint. Fordelen ved La Santa, er gode styrketræningsfaciliteter, samt at det er et rigtig hyggeligt sted.
En anden stor fordel ved Acoteias er prisen. Turen koster vel ca. 2/3 af hvad en tur til La Santa havde kostet og det betyder en del som fattig atlet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar