Foto: Mette Hannibal

lørdag den 3. november 2012

NY maraton, cross, konstruktiv kritik, m.m.

Tiden er gået. Form går nedad. Jeg den de sidste måneder løbet 30-40 km pr. uge. Så nu kan jeg med nød og næppe følge med Sara når hun løber. Det går virkelig hurtigt med at miste formen, der tager så lang tid at bygge op.

Stormen om løbeskoene har lagt sig. En anden storm ramte New York, og deres flotte maratonløb måtte desværre aflyses. Når naturkatastroferne rammer, er løb i mine øjne ganske ubetydeligt og selvfølgelig måtte det aflyses. Mange mennesker er døde, og endnu flere ramt af diverse ødelæggelser, så brug dog kræfterne på at hjælpe dem der har virkelig brug for det. Det er synd at de ventede så længe med at aflyse, det var vist unødvendigt og kunne have sparet mange mennesker for en rejse (selvom mange nok var taget afsted alligevel).

Abdi vandt første runde af vinterturneringen. Han ser ud til at trives godt i crossløbene, så det er spændende hvad han opnå af resultater. Ellers var det overraskende at se et helt nyt navn i top tre. En rigtig god forhindringsløber, ærgeligt han ikke er dansk, dem kunne vi godt bruge nogle flere af (nu hvor Ole Hesselbjerg er i USA og Stefan Alex Jensen er skadet). Jeg glæder mig til at se de nordiske mesterskaber i næste weekend. Hvad kan danskerne? Bliver det et taktisk løb?

Henrik Them løb den hurtigste maratontid i mange år. Set udefra er det da dejligt at han begynder at få det til at passe på den lange distance også. Hvis man ser på omstændighederne, så er jeg sikker på at han kan få en hurtigere tid, hvis han rammer det rigtig løb. Altså hvor forholdene er bedre og en gruppe der passer i hans tempo. Så det bliver spændende at følge med i.
Dog bliver jeg atter provokeret at dem så straks bemærker hvorfor han ikke løbere hurtigere. Det er den klassiske kommentar: I de glade 80'ere...
Hvis det var så nemt, så tror jeg da at flere ville gøre det. Dem der kritiserer kunne jo selv tage udfordringen op. Det ser også ud til at mange glemmer at det har været en fremragende sæson på mellem/lang i år. Bube, Bueno, Michael Nielsen, Abdi, Henrik Them, Jesper Faurschou og mig selv synes jeg har leveret varen!
Så drop nu den ukonstruktive kritik og kom med noget vi kan bruge til noget i stedet for!!

Dette indlæg blev skrevet til tonerne af "Mountain Time" af Joe Bonamassa, fra hans live album fra Royal Albert Hall.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar