Foto: Mette Hannibal

onsdag den 7. september 2011

DHL Stafet, m.m.

Det er lidt tid siden jeg sidst har fået opdateret. Der vil nok gå lidt længere imellem opdateringerne den næste tid, da sæsonen er ved at være forbi vil jeg bruge min tid og energi på andre ting end lige at få opdateret blog og træningsdagbog.

Det er ikke blevet til meget træning den sidste uge. Dels skulle jeg lige komme mig ovenpå Marselisløbet og onsdag løb jeg DHL for Kaiser Sport og Adidas. Søndag holdt jeg helt fri for at pleje mit ene knæ som har brokket sig lidt i slutningen af ugen, men det ser ud til at være under kontrol nu.

Planen for mig den næste tid er:

DT finalen i Skive på lørdag, derefter har jeg et par uger inden Eremitageløbet, som jeg for første gang har en rigtig god chance for at vinde. Det kunne virkelig sætte prikken over i'et på en rigtig god sæson. To ting står klart for mig som højdepunkter: Min 14.03 tid i Solihull, er jeg meget glad for, omend jeg tror den bliver forbedret næste år. Det andet er min sejr til landskampen i Novi Sad. Det er sjældent at løbere fra Danmark vinder deres disciplin og jeg er egentlig også stolt af måden det skete på, hvor jeg løb et taktisk perfekt løb...

Derefter står den på tre rolige uger, hvilket vil sige ca. 50 km om ugen (og selvfølgelig intet høj intensivt løb). Jeg har besluttet ikke at løbe noget cross på denne side af nytår, da jeg ikke kan nå at komme i god nok form til at det bliver rigtig sjovt. Man kan ikke være i form til det hele og det bliver mit fravalg i år.

Når jeg starter min grundtræning igen har jeg overvejet om jeg skal gå tilbage til at skrive hvad jeg laver hver dag for at give det bedst mulige indblik i hvordan jeg bygger træningen op. Men det må tiden vise...

5 kommentarer:

  1. Det ville være fedt med en dag for dag-gennemgang...

    /Reedtz

    SvarSlet
  2. OK, det er noteret. Det er der flere der har efterlyst, det kræver bare lidt mere tid.

    SvarSlet
  3. Du kunne jo linke direkte til Endomondo, så behøvede du ikke lave dags-gennemgang, men folk kunne stadig se din træning, og så holde fast i den ugentligt opdatering.

    /vahr

    SvarSlet
  4. Hej Vahr.
    Jeg bruger Garmin Connect og synes tit at mit GPS ur ikke passer, så det er bedre at jeg bare skriver det selv tror jeg. Især hvis jeg løber i skov eller tæt bebyggelse er der stor usikkerhed.

    SvarSlet
  5. Endomondo bruger jeg også - det er super effektivt :-)

    Venlige løbehilsner Tanja

    SvarSlet